DESIGN INTERVIEW: Tomáš Chludil o motivaci, designérských soutěžích a Young Package

Student pražské UMPRUM opět prokázal svůj talent a ve 20. ročníku mezinárodní soutěže obalového designu Young Package získal hned dvě ocenění. Kromě ceny CZECHDESIGN si ze slavnostního vyhlášení odnesl také speciální cenu Larse Wallentina. Jeho obal s názvem „Kapitánův poklad“ zaujal především zapojením obdarovaného do procesu hledání dárku. O tom, proč se do soutěže přihlásil, čím se ve své práci inspiroval a jaké jsou jeho další plány, prozrazuje Tomáš Chludil v následujícím rozhovoru.

Studenti se málokdy hlásí do soutěže, ve které již uspěli. Proč jste se přihlásil do soutěže Young Package i letos?

Minulý rok jsem se zúčastnil slavnostního vyhlášení 19. ročníku soutěže. Byl tam se mnou také můj bývalý spolužák z Uherského Hradiště,Matěj Coufal, který letos vyhrál třetí místo ve vysokoškolské kategorii. Oba jsme se shodli, že ty práce mají velký potenciál být ještě lepší. Tak jsme si řekli, že se příští rok taky zúčastníme a porovnáme své dovednosti s ostatními. Spousta lidí je s něčím nespokojená a nic s tím nedělá, jenže to nic nezmění. My jsme si řekli, že to alespoň zkusíme. Navíc se mi na soutěži moc líbilo zadání, které je oproti školním úkolům podstatně volnější.

Jak vzpomínáte na svůj první úspěch v Young Package v roce 2011?

Byla to pro mě neuvěřitelná motivace a dodalo mi to obrovskou energii. Studoval jsem tehdy třetí ročník v Uherském Hradišti a moc jsem nedokázal zhodnotit vlastní práci, o to víc mě překvapilo, když jsem vyhrál. Pamatuju si, jak jsme se spolužákem Lukášem Kociánem jeli do Prahy na vyhlášení, což pro nás tenkrát bylo něco významného. Bylo to skvělé, ale přiznám se, že taky trochu děsivé, stát před velkým publikem, mít v očích záblesky fotoaparátů a ještě se nějak adekvátně vyjadřovat.

Celý rozhovor je na CZECHDESIGN.

Share this Post