DESIGN INTERVIEW: Matěj Činčera a Jan Kloss ze studia OKOLO

Oranžový ročník. Tak bychom na první pohled popsali 21. ročník mezinárodní soutěže obalového designu, který se letos nese ve znamení obalů na více použití. Tématem je PACKAGE UNLIMITED a zvítězí ten, kdo navrhne nejnápaditější obal na více použití. Grafické stránky soutěže se letos zhostili designéři Matěj Činčera a Jan Kloss ze studia OKOLO. Čím se inspirovali při navrhování plakátu, který slouží dokonce jako obal? Jak probíhal proces tvorby a na čem aktuálně designéři pracují se dozvíte v následujícím rozhovoru.

Jaký máte vztah k obalovému designu?
Matěj: Já jsem obalovým designem ovlivněný už od malička. Rodiče založili Studio Činčera, které se zaměřuje na výrobu a návrhy obalů. Při navrhování grafiky přemýšlím i prostorově. Baví mě propojovat grafickou a konstrukční část řešení. Několik obalů jsem vytvořil, ale je to pro mě spíš okrajová záležitost.

Honza: Můj vztah k obalovému designu je vesměs pozitivní, pokud je k němu přistupováno chytře a zodpovědně. Osobně mám rád spíš jednodušší funkční řešení. Je hezké pozorovat, když se povede dostat do určité symbiózy obal s objektem, který v sobě ukrývá. Jedno druhé může navzájem hezky rozvést a dotvořit. Ne vždy je to bohužel pravidlem. Tím, že se sám zabývám grafickým designem, se čas od času dotknu i tohoto oboru. A vždy to beru jako určitou výzvu.

Znáte soutěž Young Package?
Honza: Soutěž známe a již nějakou dobu sledujeme. Stejně jako vedeme v patrnosti, jakým způsobem se, převážně v posledních ročnících, graficky prezentuje.

Matěj: Pracovat na vizuálu pro 21. ročník Young Package pro nás bylo zajímavé, protože tu soutěž známe několik let. Naše projekty nejsou jen o čase a o penězích, ale zadání nás musí i zaujmout. A takové se zdálo i zadání Young Package 2016.

Celý rozhovor je na CZECHDESIGN.

Share this Post